کمپ استارتاپی اکتشاف

کمپ استارتاپی اکتشاف

از ایده تا جذب مشتریان اولیه
بدون نیاز به ساخت محصول !

این کمپ استارتاپی بر اساس آخرین آموزه‌ها و تجارب اثبات‌شده اساتیدی چون؛ استیوبلنک، الکساندراستروالدر و اش‌موریا طراحی شده‌است و به کارآفرینان مشتاق، نوآوران سازمانی و مدیران محصولی که علاوه بر ارتقاء توانایی‌ها، به دنبال ساخت محصولاتی متناسب با نیاز مشتریان هستند، پیشنهاد می گردد.

آیا شما هم ایده‌ای دارید که رها شده...

چون اطمینان لازم,هم‌بنیانگذار,سرمایه لازم,نیروی فنی, وقت کافی,دانش کافی برای اجرا نداشتید؟!

چطوره اگه بتونید قبل از اینکه خودتان و منابع شرکت را به طور کامل درگیر کنید، جذابیت ایده خود را آزمایش کنید؟

چطوره اگر حتی قبل از ساختن محصول می‌توانستید میزان علاقه و کشش مشتریان را برای محصول خود بررسی کنید؟

چطوره اگه بتونید با چند آزمایش ابتدایی ریسک ایده را از بین ببرید و از منتور و سرمایه‌گذار جواب مثبت بگیرید؟

این‌ مسائل همان دغدغه‌هایی بود که باعث به وجود آمدن این بوت‌کمپ شد.
مشکلات و دردسرهایی که از جلسات مشاوره با کارآفرینان و نوآوران استخراج کردیم
و بر اساس به روزترین راه‌کارهای جهان و برترین تجارب بازار ایران پاسخ دادیم...

ساختار کمپ استارتاپی اکتشاف

کمپ استارتاپی اکتشاف بخشی از دوره جامع ساخت سریع محصول است و به شما کمک می‌کند هر ایده ای را از یک مفهوم اولیه به نخستین نقطه عطف مسیر یعنی PROBLEM/SOLUTION FIT یا تناسب راه حل با مساله برسانید.

تناسب راه حل با مساله

در بوت‌کمپ اکتشاف هدف شماره یک شما این است که به طور مداوم ایده‌ خود را طراحی و آزمایش کنید و بر اساس شواهد و بینش به دست آمده آنقدر این فرآیند را تکرار کنید تا به تناسب راه حل با مساله برسید.

تناسب راه حل با مساله یعنی:

  • داشتن شواهد قوی مبنی بر اینکه مساله مشتریان را به درستی شناسایی کرده‌اید
  • داشتن شواهد قوی مبنی بر اینکه راه حل شما مساله مشتریان را حل می‌کند 

اطمینان از جذابیت فرصت

در بوت‌کمپ اکتشاف هدف شماره دو شما این است که با بررسی دقیق ایده، بازار و محیط کسب و کار از بزرگی و جذابیت فرصت اطمینان کسب کنید

اطمینان از جذابیت فرصت یعنی:

  • داشتن شواهد قوی مبنی بر وجود بازار بزرگ یا رو به رشد
  • داشتن شواهد قوی مبنی بر تمایل به پرداخت توسط مشتریان

برنامه اجرایی کمپ اکتشاف

آشنایی و هم‌آموزی

یادگیری مفاهیم اولیه نوآوری و استارتاپ، ایجاد زبان مشترک و هم‌راستایی بین اعضای تیم برای ورود به کمپ استارتاپی اکتشاف

هفته اول
هفته دوم و سوم

طراحی و هم‌آفرینی

یادگیری ایده پردازی و شکل‌دهی به ایده در قالب بوم ارزش پیشنهادی و بوم مدل کسب و کار، ارزیابی ایده

آزمودن و هم‌‌یاری

یادگیری آزمودن ایده و ایجاد شواهد در دنیای واقعی، تصمیم‌گیری بر اساس حقایق و بینش ایجاد شده و تکرار چرخه طراحی و آزمودن

هفته چهارم تا یازدهم
هفته دوازدهم

جمع‌بندی و راه‌نمایی

ایجاد یک ارائه داستانی شفاف مبتنی بر شواهد و بینش‌های کلیدی به دست آمده از فرآیند آزمودن و طراحی

ارائه

ارائه و بازخورد نهایی به تیم‌ها با حضور داوران، سرمایه‌گذاران، ذینفعان و ...

هفته سیزدهم

آموخته‌های شما در کمپ استارتاپی اکتشاف

در این کمپ استارتاپی شما با رویکردی تکرارپذیر و چرخشی بین طراحی و آزمودن آشنا می‌شوید. پس از تکمیل هر چرخه، شواهد و آگاهی شما در مورد ایده کسب و کار به صورت تدریجی افزایش خواهد یافت و این یعنی شما بدون هزینه و ریسک شکست، بدون نیاز به ساخت محصول یا MVP، می‌توانید تقاضای مشتریان و کشش بازار را بسنجید…

  • نحوه طراحی کسب و کار شامل ایده پردازی، پروتوتایپ و تصمیم‌گیری.
  • نحوه استخراج و اولویت‌بندی فرضیات، و طراحی نقشه راه آزمایش‌ها.
  • نحوه طراحی و انجام آزمایش، تحلیل شواهد و تصمیم‌گیری.
  • چگونه یک ایده را به طور شفاف و مختصر به ذینفعان داخلی و خارجی منتقل کنیم.
  • نحوه مصاحبه صحیح و بدون خطاهای شناختی برای کشف عمیق نیازهای مشتریان.
  • چگونه بسنجیم که آیا یک ایده ارزش دنبال کردن دارد یا خیر.
  • نحوه عملکرد و تصمیم گیری در شرایط عدم اطمینان شدید.

این روش دقیقا همان روشی است که شرکت های نوآور و استارتاپ‌های موفق برای ارائه محصولات و خدمات جدید انجام می دهند

کمپ استارتاپی اکتشاف به چه افرادی پیشنهاد می‌گردد؟‌

کارآفرینان

نوآوران

مدیران محصول

رویاپردازان

دستاوردهای شما از بوت‌کمپ اکتشاف

  • یک طرح اولیه از ایده شما که در قالب مدل کسب و کار و بوم‌های مربوطه مستند شده است.
  • یک نقشه راه اجرایی که نقاط کلیدی همچنین استراتژی اعتبارسنجی شما را مشخص می‌کند.
  • توانایی تصمیم‌گیری صحیح بین ادامه دادن/ندادن یا تغییر ایده براساس شواهد به دست آمده.
  • توانایی سنجش جذابیت ایده و اطمینان از اینکه ایده ارزش دنبال کردن داشته باشد.
  • توانایی درک و کشف مسائل مشتریان و طراحی محصولی که مطلوب مشتریان است.
  • توانایی به کارگیری روش‌ها و ابزارهای آموزش داده شده بر روی هر ایده دیگر.
  • توانایی ارائه ایده کسب و کار مبتنی بر شواهد و حقایق اثبات شده.
  • توانایی جذب سرمایه از شتابدهندها و سرمایه‌گذاران خطرپذیر

چرا بوت‌کمپ تیم محور؟

مسیر حرفه‌ای شدن در هر موضوعی ایجاد محیطی برای تمرین آگاهانه و جوابگویی بیرونی است.

نرخ تکمیل دوره‌های آموزشی آنلاین بین 6 تا 7 درصد است…

دلیل اینکه کتاب و کارگاه‌های انفرادی موثر نیستند و جواب نمی‌دهد این است که به مرور در روزمرگی و هیاهوی زندگی کم رنگ و در نهایت به فراموشی سپرده می‌شوند. کارگاه های تیم محور ما با ایجاد فضایی مناسب و پویا این روند را تغییر می‌دهند.

شرکت‌کنندگان در طول برنامه با انجام دادن، یاد می‌گیرند و از طریق تعهدات تحویل پروژه به تیم و مربیان پاسخگو می‌شوند. مربیان معتبر هم با هدایت و پیگیری این تعهدات از طریق بازخوردهای مداوم در جلسات آموزشی زنده و  1:1 کمک می‌کنند.

تمامی کارگاه‌های ما به صورت پاره وقت طراحی شده‌اند و 100% آنلاین ارائه می‌شوند. این بدان معناست که شما می‌توانید از هر جایی در دوره شرکت کنید و نیازی به ترک کار روزانه خود ندارید.

توصیه می کنیم 10 تا 15 ساعت در هفته را برای استفاده حداکثری از این برنامه اختصاص دهید.

نکته کلیدی برای یافتن ایده بزرگ و موفق بعدی این نیست که ساعت‌های طولانی‌تر یا سخت‌تر کار کنید…

 بلکه تمرکز بر نایاب‌ترین دارایی، یعنی زمان و چند اقدام اساسی است که بیشترین تأثیر را دارند.